google-site-verification=D8EpWb4QSIfzEjsFob-PxKmHRwJZQ4wIbdC_6lCQ-ms
כותרת
> C;
1/1
חשיבה חיובית
צור קשר ונשמח לחזור בהקדם

טיפול בחשיבה חיובית

בעשורים האחרונים החלו יותר ויותר אנשי מקצוע וחוקרים להתמקד בהיבטים החיוביים של ההתנהגות, החשיבה והתחושות שאנו חווים ביומיום. במילים אחרות, גוברת ההתעניינות במה שנקרא "חשיבה חיובית". לצד התעניינות זו עלתה שוב השאלה: האם חשיבה חיובית מביאה לשינוי ותוצאות חיוביות או שהיא רק שכנוע עצמי שמתפוגג עם הזמן.

אחת ההבנות המשמעותיות שהושגו בשנים האחרונות בכל תחומי הפסיכולוגיה, היא זיהוי המשמעות העצומה שיש לאופן בו אנו חושבים על עצמינו ועל הסביבה העוטפת אותנו. המדע לעומת זאת אינו מסתפק באינטואיציה התומכת בחשיבותה של חשיבה חיובית ולכן הדבר נבדק מחקרית. מחקרים שנערכו בפסיכולוגיה קלינית וקוגניטיבית מצביעים על מגמה ברורה כי חשיבה חיובית משפיעה על הרווחה הפסיכולוגית הכללית של האדם ואף על תגובת הסביבה אליו. בנוסף, חשיבה חיובית יוצרת תחושת סיפוק עצומה, מצב רוח טוב והתמודדות טובה יותר עם מחלות שונות הן פיזיולוגיות והן פסיכולוגיות כגון דכאון וחרדה.

חשוב לציין: חשיבה חיובית הופכת לכוח חיובי ומשמעותי בחיים רק כאשר אינה מובילה להכחשת המציאות ומחוברת למציאות הקיימת קשר הדוק.

עשו זאת בעצמכם – איך לחשוב חיובי?

חשיבה חיובית היא אינה תכונה שנולדים איתה. התנסות האדם במצבים יומיומיים שונים ומורכבים משפיעים מאוד על הנטייה לפתח חשיבה חיובית. לכן, אחת הדרכים היעילות להתמודדות עם היעדר חשיבה חיובית היא לנסות לפרק את הנטייה האוטומטית לחשיבה שלילית ולהפוך אותה לחיובית יותר.

ניתן לעשות זאת באמצעות מספר דרכים:

זהו בעצמיכם דפוסי חשיבה שאינם רציונליים: לדוגמא: האם אתם נוטים לחשיבת דיכוטומית, שחור או לבן? האם אתם נוטים לייחס תוצאות שליליות לעצמכם לא משנה מה אתם עושים? האם אתם מזהים בעצמכם התנגדות אוטומטית לדברים מסויימים? לאחר שתזהו שאלות כגון אילו, נסו לזהות מתי דפוסים אלו מופיעים ובכל פעם שתתפסו את הרגע בו הם מופיעים, הזכירו לעצמכם שזהו דפוס חשיבה אוטומטי אשר לא בהכרח מחובר למציאות וכך תוכלו לשנות אותו לחשיבה אחרת וליצור דפוס חשיבה חדש וקשר מוחי חדש עד שדפוסי החשיבה האוטומטיים יתפוגגו.

שכנוע עצמי – נקרא גם אוטוסוגסטיה – מצאו לעצמיכם מנטרה יומית שתוכלו לחזור עליה במשך שבוע, לדוגמא: "הביטחון העצמי שלי גדל מיום ליום", מנטרות אילו לאט לאט ישנו את דפוסי המחשבה שלכם וייצרו קשרים חדשים וחזקים במח שילוו אתכם כל החיים.

נשו לרשום שלושה דברים חיוביים מדי יום: רוב האנשים יגיבו לכך בהתנגדות מפאת הבנאליות של הדבר, אך דבר מסב את תשומת הלב ההכרתית להיבטים החיוביים שבחיים ולא רק לקשיים שאנו חווים ביום יום שלנו.

עשו כל יום דבר אחד שאתם אוהבים – חשוב שתגדירו לעצמיכם מה מסב לכם אושר ותעשו אותו לפחות פעם ביום. הכניסו תחביבים לאוטומט היומיומי שלכם, דבר זה יכניס הרגלים חיוביים לחייכם ויפרה אותה ביצירתיות והשראה חיובית.

לא להתבייש לבקש עזרה: לעיתים הקושי בשמירה על חשיבה חיובית לאורך זמן נובעת מאירועי חיים קשים ומאתגרים. חוויות אילו יוצרים אצלינו מחסומים רגשיים היוצרים בעתיד גם דיכאון או חרדה. במצבים כאלו יש צורך בעזרה מקצועית של מומחים המסייעת בפירוק דפוסי חשיבה שליליי, חיזוק החוסן האישי ויצרית קשרים חיוביים חדשים בחיינו.

לסיכום

אם עדיין לא השתכנעתם בהשפעת חשיבה חיובית על המציאות שלנו, כנראה שיש לכם מידה בריאה של ספקנות. אולם ספקנות איננה נמדדת אך ורק ביכולת לבטל דברים על סמך דעות קדומות, היא צריכה גם להיות מספיק ספקנית כדי לבדוק את הדברים בפועל. על מנת שתוכלו להוכיח לעצמכם מהו כוחה האמיתי של חשיבה חיובית, אתם מוזמנים לנסות את השיטות השונות שהצענו במאמר זה. אילו דברים שניתן לעשות בבית וללא עלות. הדבר החשבו הוא להקפיד לעשות זאת באופן עקבי ולהקדיש לפחות 2 דקות ביום לפעילות החיובית שתבחרו.

--------------------------------------------------------------------------

לקביעת טיפול וייעוץ צרו קשר

אודליה חן – מטפלת cbt

טלפון: 054-4428514

מייל: odeliachen57@gmail.com

חשיבה חיובית חיונית להצלחת טיפול - אודליה חן - טיפול cbt
חשיבה חיובית חיונית להצלחת טיפול - אודליה חן - טיפול cbt
חשיבה חיובית חיונית להצלחת טיפול - אודליה חן - טיפול cbt
עוצב ונבנה על ידי יאלו עיצוב ובניית אתרים